Thuiswerken kan zwaar zijn. De structuur die je in een kantoor hebt, is moeilijk na te bootsen als je thuis werkt, en er zijn zoveel afleidingen in je huis dat de dagelijkse sleur tot stilstand kan komen. Je vindt het misschien moeilijk om je op je werk te concentreren of zelfs maar een beetje productief te zijn, omdat alles er in plaats daarvan gezellig en uitnodigend uitziet – als een grote lounge vol afleiding voor mensen (en huisdieren) die niets liever willen dan wat vrije tijd na een lange dag van werk. Als je je daar iets bij kunt voorstellen, ben je niet de enige. Een thuiskantoor is misschien het beste voor jou, maar niet iedereen heeft veel ruimte voor een kantoor, waardoor het een uitdaging kan zijn om een plek samen te stellen die alleen is gereserveerd voor werk. Vind hier de Alternate kortingscode van deze maand. Geen zorgen. Vandaag bespreken we enkele manieren waarop jij de thuiswerkruimte optimaal kunt benutten om zowel uitnodigend als bevorderlijk te zijn voor de productiviteit. Tip #1. Je moet de juiste ruimte kiezen Je moet rekening houden met wat er gewoonlijk in alle ruimtes van het huis gebeurt. De woonkamer is waarschijnlijk de meest actieve ruimte en zou moeilijk te gebruiken zijn als kantoorruimte aan huis. Dit kan waar zijn, of je nu alleen woont of met andere mensen. Zoek naar muren die stiller zijn in het huis. Een klein gedeelte in de slaapkamer kan precies de juiste oplossing zijn, vooral als het huis lawaaierig is. Een hoek in de keuken, het ombouwen van een kastruimte of zelfs een kantoor in de garage zijn allemaal geweldige manieren om een kleine kantoorruimte te creëren die bij je past. Tip #2. Maak je ruimte gezellig Niemand werkt goed met een rommelige ruimte. Je hebt je ruimte nodig om je op je gemak te voelen. Je moet je kabels en draden instoppen, zodat ze je ruimte niet volproppen. Ritssluitingen werken uitstekend voor deze taak. Voor andere rommel zijn er genoeg bureau-organizers beschikbaar. Van kleine planken tot prikborden, er zijn verschillende manieren om orde op zaken te stellen en te houden. Overweeg kleurenschema’s. Een kantoorruimte moet je kunnen weerspiegelen. De beste kantoorruimtes werken het beste als ze een afspiegeling zijn van de persoon die er werkt. Kies kleuren die je associeert met warmte en geluk. Kies een decor dat je mooi vindt en zorg ervoor dat je zich comfortabel en productief voelt. Deze methoden inspireren creativiteit en een gevoel van samenhang. Je zult je rustiger en comfortabeler voelen. Een chaotische werkomgeving zorgt ervoor dat je zich vijandig en gestrest voelt met kleuren en rommel die jou niet weerspiegelen. Dit vertraagt uw productiviteit in het algemeen. Tip #3. Kies een ruimte met veel natuurlijk licht Zonlicht is slecht voor een kantoor. Het verhoogt je vitamine D-spiegel, en die hebben direct te maken met je geluk. Zonlicht helpt ook bij hoe je circadiane ritmes reguleren, en dat helpt je wakker te blijven. Als het geen optie is om je kantoor bij een raam te plaatsen, zorg er dan voor dat je ruimte op andere manieren goed verlicht is. Lampen zijn prima, maar je kunt ook een lichttherapielamp overwegen. Dit helpt seizoensgebonden affectieve stoornis (SAD) te voorkomen. Potplanten zijn ook essentieel om te overwegen om de ruimte zuurstofrijk te houden. Tip #4. Vergeet niet gehydrateerd te blijven Het lijkt misschien eenvoudig, maar sommige mensen vergeten dat wanneer ze vanuit huis werken, ze nog steeds aan het werk zijn. Het is essentieel om gehydrateerd te blijven, wat je ook doet. Dat gezegd hebbende, houd water in de buurt in plaats van regelmatig naar de keuken te gaan. Je wilt de afleiding niet vergroten, en regelmatige pauzes zullen dat doen. Tip #5. Bouw omhoog Bij het kiezen van een ruimte denken we meestal aan bureauhoogte en de ruimte eromheen. Als je je kleine ruimte wilt maximaliseren, kijk dan naar de muur erboven en bouw naar boven. Hierdoor wordt de opslagruimte geoptimaliseerd en ontstaat er meer ruimte. Het bouwen van enkele planken, het toevoegen van boards en het plaatsen van andere items om jou te helpen georganiseerd te blijven, kan een aanzienlijke invloed hebben op de organisatie en productiviteit. Tip #6. Verdeel je ruimte Als je moeite hebt om een ruimte te vinden, overweeg dan om een bestaande ruimte op te splitsen om er meer dan één gebruik van te maken. Je kunt dit doen in een slaapkamer, keuken of woonkamer. Een belangrijk element is om ervoor te zorgen dat de ruimte naar de rest van de kamer is gericht, zodat jij het gevoel heeft dat je in de buurt bent. Zorg ervoor dat je accessoires passen bij het kleurenschema van je kantoor. Dit zorgt ervoor dat niets ongemakkelijk aanvoelt en dat alles bij elkaar past. Als je moeite hebt om een kantoorruimte in je huis te vinden, investeer dan in het bouwen van een klein kantoor. Deze zijn meestal niet duur en je hebt je eigen kantoor, zodat je afleiding kunt voorkomen. Tip #7. Onthoud ergonomie De computerconfiguratie moet ergonomisch zijn. Als je deze stap overslaat, krijg je veel problemen op korte en lange termijn. Een stoel moet worden geleverd met rugleuning en correct zijn opgesteld. De hoogte van de stoel moet je op ooghoogte met jouw scherm houden als uw rug recht is. Dit bevordert de doorstroming van bloed en zuurstof, waardoor jij beter kunt nadenken en rug- en schouderproblemen kunt voorkomen.
|