Cenc computers
Image default
Beauty en verzorging

Geef je salon een boost: ga thuisproducten promoten!

Veel beauty salons in Nederland verkopen de producten waar zij mee werken. Zo worden Toskani producten door veel mensen ook thuis gebruikt, omdat ze het effect van gezichtsbehandelingen versterken. Wil je je salon een boost geven? Dan is het promoten van thuisproducten een goed idee. Ben je benieuwd waarom precies? Lees dan verder.

Behandelingen zijn effectiever

Wie thuis zijn of haar gezicht behandelt met dezelfde producten als in de salon, zal meer resultaat ervaren dan wie dit niet doet. Daarom maken thuisproducten het effect van behandelingen effectiever. Ze bevatten namelijk dezelfde werkzame stoffen.

Klanten zijn loyaal

Als je klanten adviseert over hoe zij ook thuis zoveel mogelijk resultaat kunnen behalen, voelen zij zich serieus genomen en het laat zien dat je echt geeft om hun huid. Dit zorgt voor loyale klanten die op de lange termijn producten blijven kopen én behandelingen blijven afnemen. En als klanten ergens tevreden over zijn, zullen zij daar ook over vertellen aan hun omgeving.

Je verdient meer

Wie wil er nu geen geld verdienen met zijn of haar salon? Natuurlijk levert het verkopen van thuisproducten extra omzet op. Daarom is het ook zeker een interessante actie. En bedenk eens wat voor leuke (kortings)acties je kunt organiseren door tijdens de feestdagen productpakketten voor een lagere prijs aan te bieden!

Je komt professioneler over

Over het algemeen willen klanten van beauty salons vooral goede adviezen ontvangen. Het gebruik van thuisproducten (en een uitleg over welke producten het beste zijn voor welke huid) draagt daaraan bij. Het zorgt ervoor dat je professioneel overkomt, omdat je echt begaan bent met je klanten. Zo laat je zien dat het jou niet alleen te doen is om geld verdienen, maar dat je echt geeft om het resultaat dat een klant kan bereiken.  Als je tenminste niet heel pusherig gaat verkopen, want dat werkt dan weer averechts! Wees oprecht, geef goedbedoelde adviezen en laat de beslissing vervolgens bij de klant. Als hij of zij een serieus huidprobleem of -verlangen heeft, dan zal het kopen van thuisproducten een logisch gevolg zijn, als daar budget voor is. Je hoeft daar dus niet te erg op aan te dringen.