Als bedrijf wil u slimme IT oplossingen inzetten om uw medewerkers te voorzien van adequate devices en software, waardoor een basis kan worden gelegd om effectief en efficiënt te werken. Het kost doorgaans veel tijd om alle ict diensten volledig zelf te verzorgen als u een middelgroot tot groot bedrijf bent geworden. Wij zien dan ook vaak dat it diensten worden uitbesteed. In dit artikel zullen wij ingaan op de mogelijkheden in het uitbesteden van ICT diensten die er zijn. Er is tegenwoordig veel mogelijk. Van IT advies en consultancy, techniek en configuratie, cloud diensten en DAAS (device as a service). Wilt u de bomen door het bos zien en uitvinden wat voor u een fijne IT oplossing zou zijn? Lees dan vooral verder.

Ongeacht de sector waarvoor u werkt

Het maakt verder niet uit voor in welke sector u werkt. De IT oplossingen zijn tegenwoordig zeer customisable of zelfs in zijn geheel ingericht op uw sector. Er zijn slimme IT oplossingen voor in de zorg, bouw, maakindustrie, onderwijs en het zakelijk bedrijfsleven. Wat u nodig heeft aan ICT diensten hangt uiteraard af van uw bedrijfsvoering en de sector waar u in werkt. Afhankelijk van uw wensen en bedrijfsprocessen, kan het nodig zijn om aanvullende ICT diensten te ontwikkelen. Zodat uw medewerkers nog effectiever kunnen (samen)werken.

Welke IT diensten zijn er allemaal?

Er zijn heel veel verschillende ICT diensten waarmee uw ICT partner u zou kunnen ondersteunen en bijstaan. Van volledige oplossingen tot losse IT dienstverlening. Wij zullen eerst ingaan op de losse diensten die er allemaal zijn.

ICT diensten

  • Reparatie en onderhoud (zowel hardware als softwarematig)
  • Garantie
  • Servicedesk on-demand/ dienstverlening
  • On-site support
  • IT structuur ontwerp (technisch ontwerp)
  • IT Projectmanagement
  • Advies over hardware-aankoop
  • Device as as service (DAAS)
  • Cloud diensten
  • Device management
  • Advies bij server migraties en verhuizingen

Reparaties en onderhoud, evenals de servicedesk vormen een kern van de diensten bij het uitbesteden van ICT diensten. Dit zijn zaken die ten alle tijden nodig zult hebben. De hardware en software van uw computers wordt dan goed onderhouden, zodat uw medewerkers veilig en effectief kunnen blijven doorwerken op de hardware die is aangekocht. De servicedesk is ontzettend handig wanneer uw medewerkers tegen problemen aanlopen. Deze hoeft u dan niet zelf op te lossen. De meeste IT problemen lossen zichzelf snel op wanneer u schakelt met iemand die er veel verstand van heeft. Zonder ICT medewerker heeft u elke keer een stuk meer tijd nodig om uit te vinden wat het probleem is en hoe dit kan worden opgelost.

De meerwaarde voor bedrijven van totale IT oplossingen zoals DAAS (device as a service)

Device as a service (DaaS) is een totaaloplossing voor het uitbesteden van uw IT- apparatuur en service die daaromtrent nodig zal zijn. U hoeft zich daarbij helemaal niet meer na te denken over welke apparaten u dient te kopen, wat het onderhoud hier voor dient plaats te vinden. Erg gemakkelijk wanneer u geen omkijken wil hebben naar uw IT apparatuur. Een DaaS oplossing houdt ook in dat wanneer uw hardware aan vervanging toe is, deze wordt vervangen en datamatig veilig wordt afgevoerd. Zodat er geen beschermde data in de handen kan komen van een kwaadwillende.  En daarnaast zal er hardware voor u worden voorbereid en geïnstalleerd.

Voordelen van een DaaS-oplossing zijn is dat je gemakkelijk een het aantal devices kunt opschalen of verminderen. Zo betaalt u alleen voor het aantal devices dat u afneemt en slingert er geen ongebruikte hardware rond binnen uw bedrijf. Als u zelf IT-personeel in dienst heeft, kunnen zij zich volledig bezig houden met de techniek die binnen uw bedrijf van essentieel belang is en niet randzaken zoals laptops installeren. Bekijk ook eens deze website voor meer informatie over een DaaS oplossing.

https://neg-itsolutions.nl