Cenc computers
Image default
Aanbiedingen

De kracht van een goede feed!

Hou jij ervan om jezelf op unieke wijze te presenteren, dan hoeven we je vast niet meer te vertellen dat social media hier een erg goed kanaal voor is. Of jij nou kiest voor Facebook, Instagram of een ander medium, jij zet de spotlight volledig op jezelf. Een goede manier om dit te doen is door te werken aan je feed: je profielpagina. We leggen je hier meer over uit!

Waarom een goede feed?

Je kunt je feed zien als je online visitekaartje. Vooral op LinkedIn is dit enorm het geval: wanneer mensen hier je profiel bezoeken, is dit hoogstwaarschijnlijk vanwege een zakelijke reden. Wanneer je hier gelijk een goede impressie weet neer te zetten, ben je vaak al binnen. Een goed begin is het halve werk, toch? Overigens geldt dit ook zeker op andere media, alleen vaak op een net wat andere manier.

Hoe creëer je een goede profielpagina?

Het antwoord op deze vraag is verschillend per medium – het ligt maar net aan de doelgroep van het kanaal. Toch zijn er een paar tips die voor elk medium gelden:

  • Werk visueel: een foto vertelt meer dan duizend woorden. Wanneer jij leuke visuals gebruikt of een foto van jezelf, blijf je vaak beter hangen dan wanneer je jezelf enkel met tekst presenteert.

  • Denk aan je branding: je hebt vast al vaker nagedacht over hoe jij jezelf wil presenteren. Het is belangrijk dat je hierin uniform bent: dit is niet alleen aantrekkelijk voor het oog, maar helpt ook nog eens om duidelijkheid te creëren in waarvoor je staat.

  • Werk crossmediaal: gebruik jij social media voornamelijk om een groot aantal volgers op te bouwen, zorg er dan voor dat al je kanalen met elkaar in verbinding staan. Zo komen je TikTok-kijkers ook een kijkje nemen op je Instagram, waar je vervolgens weer over je Pinterest praat.

Social media inzetten als bedrijf

Deze tips lijken misschien erg gericht te zijn op individuele social media pagina’s, maar dat is niet helemaal het geval. Als bedrijf kun je namelijk ook enorm veel voordelen ervaren wanneer je deze tips opvolgt: wanneer een bedrijf met je in zee wil gaan, nemen ze vaak eerst online een kijkje. Gelukkig hoef je je social media als bedrijf niet helemaal alleen uit te voeren: neem eens een kijkje op www.traffictoday.nl en kom in contact met een specialist die graag een gave social media feed voor jou realiseert!

 

https://www.traffictoday.nl/