Cenc computers
Image default
Zakelijk

CRM-software voor iedere organisatie

In de wereld van bedrijfssoftware zijn er veel verschillende soorten systemen. Een van de soorten software is CRM. CRM wordt veel ingezet om bestaande en nieuwe klanten te binden. Daarom wordt CRM ‘Customer Relationship Management’, oftewel klantrelatiebeheer genoemd. Wij gaan dieper wat CRM precies is en hoe CRM-software uw bedrijf kan helpen?

Wat is CRM en hoe helpt CRM-software bedrijven?

De vraag is: Wat is CRM en hoe kan het uw bedrijf helpen om meer omzet te behalen? Dat leggen wij u uit.

De afkorting “CRM” staat voor Customer Relationship Management of klantrelatiebeheer. In de kern bestaat CRM uit twee kanten:

  • Het beheren van al het contact met klanten

  • De automatisering van processen

CRM staat voor Customer Relationship Management, ofwel de manier waarop een organisatie de relatie en interactie met (potentiële) klanten beheert. Een CRM-systeem is voor veel bedrijven een instrument om voeling te houden met hun klanten, processen te stroomlijnen en meer winst te genereren.

Een CRM-systeem

Als we het over CRM hebben, gaat dat meestal over een CRM-systeem; een systeem dat wordt gebruikt voor contactbeheer, salesmanagement, enzovoort.

Een CRM-systeem vervult de functie om alle processen digitaal in kaart te brengen. Deze kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en geoptimaliseerd. Het systeem fungeert als centrale database voor alle elementaire klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen organisaties meer inzicht in hun eigen klanten.

Wat voor voordelen zijn er aan een CRM-systeem?

Een CRM-systeem verzamelt en ordent gegevens over klantinteracties, ontsluit die gegevens voor iedere afdeling en faciliteert analyses van die gegevens. Dat biedt allerlei concrete voordelen. 

De voordelen van CRM op een rij: 

1. Verbeterd contactbeheer
2. Samenwerking met andere teams en afdelingen
3. Gerichte salesprognoses
4. Betrouwbare rapportages
5. Betere salesmeetgegevens
6. Grotere klanttevredenheid en klantenbinding
7. Hogere ROI voor marketing
8. Hoogwaardige producten en services

Er zijn een aantal voordelen die wij verder toe willen lichten.

Overzichtelijk contactbeheer

Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk.

Geoptimaliseerde verkoopprocessen

Met CRM worden potentiële verkoopkansen snel worden geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te optimaliseren. Dit betekent uiteindelijk hogere omzet.

Gepersonaliseerde marketing

Alle verzamelde data over uw klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten. Iets wat iedere marketingafdeling wilt.

De juiste werkwijze voor de wet

CRM-systemen ondersteunen bedrijven automatisch bij het voldoen aan wettelijke randvoorwaarden zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Een blik op een leverancier van een CRM-oplossing

Wij willen een leverancier uitlichten die CRM-software speciaal voor non-profits ontwikkelt, namelijk Xapti. Xapti is een van de modernste, alles-in-1 CRM oplossingen.

Xapti biedt alles wat nodig is op het gebied van fondsenwerving en relatiebeheer, zoals het maken van eigen  donatieformulieren, versturen van nieuwsbrieven, maken van selecties en marketingcampagnes.