Laden...

SEA & SEO in een notendop

Iedere online marketeer probeert via zoekmachines als Google en Bing zoveel mogelijk bezoekers naar zijn of haar website te behalen. Daarvoor moet je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komen. Dit kan op twee verschillende manieren:

ü  SEA

ü  SEO

Search Engine Advertising

SEA staat voor Search Engine Advertising en zijn de betaalde advertenties bovenaan in de zoekresultaten. Omdat ze bovenaan in de zoekresultaten staan, vallen advertenties goed op, waardoor meer mensen de website bezoeken. Wanneer bezoekers via zo’n advertentie op jouw website komen, betaal je de zoekmachine daarvoor een bepaald bedrag. Hoe hoog jij scoort in de advertenties hangt onder andere af van wat voor budget jij over hebt per click, of de juiste zoekwoorden zijn ingesteld en hoe relevant je website is over het betreffende onderwerp. Hoewel je via SEA veel mensen naar je website kan behalen in het belangrijk dat je op je website wel waarmaakt wat je in je advertenties vermeld. Anders betaal je veel geld om bezoekers naar je website te behalen, maar eenmaal op je website beland, verlaten ze deze snel weer.

Search Engine Optimization

Search Engine Optimization (SEO) is het optimaliseren van je website en pagina’s met als doel zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten te komen. Wanneer een bezoeker via organische zoekresultaten op je website terecht komt, kost je dit geen geld en vaak vinden ze op je site wat ze zochten omdat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Goede SEO is voor bedrijven dan ook heel belangrijk. De drie belangrijke pijlers van Search Engine Optimization zijn:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Techniek

Hoe goed een website technisch in elkaar steekt, is van belang voor je SEO. Zo spelen de codering van je website, gebruik van de juiste plugins en de laadsnelheid van je website een belangrijke rol. Het gaat allemaal om een prettige gebruikservaring. Een bezoeker van je website wil niet te lang wachten tot de site geladen is. Grote afbeeldingen of filmpjes op je website kunnen de laadsnelheid vertragen. Zo is het advies om voor elke pagina een laadsnelheid van minder dan 2 seconden te hebben.

Content

Uiteraard is het van belang dat jij de bezoeker voorziet van de juiste informatie (content). Dit kan onder andere via tekst, afbeeldingen en video’s. Door de juiste woorden te gebruiken waar veel op gezocht wordt, kom je hoger in de zoekresultaten. Ook de afbeeldingen en filmpjes te voorzien van de juiste omschrijving helpt om beter gevonden te worden in de zoekmachines. Belangrijk is dat je altijd zorgt voor unieke content. Houd altijd in je achterhoofd dat je schrijft voor de bezoeker en niet voor de zoekmachine.

Autoriteit

De derde pijler van SEO is autoriteit. In het echt neem je ook sneller informatie op van iemand die al veel ervaring en kennis op dit gebied heeft, dan van iemand die net komt kijken. Dit heet autoriteit. Autoriteit verkrijg je door kwalitatieve, unieke informatie te delen. Andere websites zullen verwijzen naar jouw website. Een verwijzing (link) op een andere website naar jouw website, geeft voor de zoekmachines aan dat je autoriteit hebt. Omdat het heel lastig is door goede content veel verwijzingen te krijgen, wisselen ook veel websites hun links. Linkbuilding genoemd. Plaats jij een linkje van een andere (relevante) website op jouw linkpagina en andersom gebeurt dit ook, zullen beide websites gaan stijgen in autoriteit. Linkbuilding is daarom erg belangrijk voor goede SEO-resultaten.

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

In de moderne zakenwereld is een sterke online aanwezigheid essentieel voor succes. Of je nu een klein bedrijf runt of een gevestigde onderneming bent, de

In de moderne wereld, waar technologie een integraal onderdeel van ons dagelijks leven is geworden, zijn powerbanks uitgegroeid tot onmisbare gadgets. Een powerbank bedrukken met

Lokale SEO is een cruciale factor voor bedrijven die zich willen richten op lokale klanten. In dit artikel leggen we uit wat lokale SEO inhoudt

Tekstschrijver gezocht voor het schrijven van professionele content voor je bedrijf? In dit artikel belichten we zes redenen om een tekstschrijver in te schakelen.  1.

Marketingdoelstellingen zijn een cruciaal onderdeel van elke succesvolle marketingstrategie. Het is een gestructureerde aanpak om de doelen en doelstellingen van je bedrijf te behalen door

Laat Je Website Tekst Schrijven Door Een Specialist   In de digitale wereld is een sterk online aanwezigheid niet langer een luxe, maar een noodzaak.

Het aanbod aan verzenddozen is enorm. Ze verschillen in vorm, grootte en kleur, maar ook in de manier van openen, sluiten en vouwen. Welke dozen

Ben je op zoek naar AdWords Eindhoven? Dan is het altijd een slim idee om een samenwerking aan te gaan met een full-service digitaal marketingbureau.

Het is handig om te kijken hoe je een social media planning tool kan gebruiken, zodat je minder op je telefoon zit en meer tijd

  Een kleine verandering leidt direct tot een betere uitdrukking: zorg ervoor dat elke zin op een nieuwe regel begint. Deze slimme tool doet dit

Indien u opzoek bent naar een goed reclamebureau, die er ook voor zorgt dat u naamsbekendheid krijgt door de reclames die geplaatst worden, bent u

Om een goed Seo bedrijf te vinden is het goed om te kijken wat jij wilt. Er zijn namelijk zoveel verschillende bedrijven die dit aanbieden.

Vandaag de dag is het een stuk populairder om je geld online te verdienen. Dit kun je bereiken door een succesvolle online onderneming op te

Je hebt een bedrijf en je wilt dat het groeit. Een website heb je waarschijnlijk al, maar is ook je social media op orde? Aanwezigheid

Social media is een term die iedereen kent. Er wordt door een groot percentage van onze wereldbevolking gebruik gemaakt van deze kanalen. Ieder kanaal heeft

Een reclamebureau bij jou in de buurt in Zeeland betekent dat je veel makkelijker afspraken kunt maken om designs, reclamemiddelen en natuurlijk de details te