Cenc computers
Bedrijven

Een bedrijfsevent om mee te scoren

Wat houdt een bedrijfsevenement precies in?

Een bedrijfsevenement is een event dat in naam van je bedrijf of merk is georganiseerd. Bij zakelijke evenementen wordt er dikwijls een bepaalde boodschap overgebracht. Dit verschilt uiteraard tussen alle uitvoeringen. Zo kan je insteek zijn om de aanwezige mensen te informeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een productpresentatie of een presentatie van de jaarcijfers. Ook kan een bedrijfsevenement worden ingezet om mensen te enthousiasmeren, activeren of te motiveren. Je kunt hen hierbij warm maken voor een bepaalde ontwikkeling binnen jouw branche of een nieuwe technologie die jij hebt ontwikkeld. Uiteraard is een zakelijk event ook in te zetten om mee te netwerken. Hoewel je op alle evenementen kunt netwerken, hoeven deze niet alleen deze insteek te hebben. Waar je altijd voor moet zorgen is dat je het organiseren van een bedrijfsevenement uiterst serieus neemt.

Wat is het nut van het organiseren van een bedrijfsevenement?

Ook dit is afhangend van wie je uitnodigt op je evenement. Dit kunnen bijvoorbeeld potentieel nieuwe klanten zijn. Hen kun je laten kennismaken met jouw bedrijf, je merk of met jou persoonlijk. Je kunt ook collega’s hebben die bijvoorbeeld op een congres aanwezig zijn. Deze zou je kunnen informeren of enthousiasmeren door inspirerende en motiverende verhalen te delen op het congres. Uiteraard kun je ook een bedrijfsevenement organiseren voor mogelijk nieuwe collega’s. Dit is een uitgelezen kans om hen te laten wennen aan de omgeving van hun eventueel nieuwe baan.

Zorg ervoor dat je bezoekers het naar de zin hebben

Wat je doelgroep ook is: je bezoekers moeten het naar de zin hebben. Dit is belangrijk omdat je een bepaalde boodschap wilt overbrengen. Deze boodschap wordt versterkt als je met je bedrijfsevenement veel indruk maakt. Als je bijvoorbeeld prachtige verlichting gebruikt of geweldig interessante spreker uitnodigt dan stappen de bezoekers voor even in een aparte wereld. Omdat dit hen uit de dagelijkse omgeving haalt zullen zij hier later nog aan denken. Daarmee onthouden ze tevens de boodschap die jij met je bedrijfsevenement wilde overbrengen. Vanzelfsprekend werkt dit alleen als je er van tevoren goed over nadenkt en er voldoende tijd in investeert.

Je imago is gekoppeld aan het bedrijfsevenement

Onthoud altijd dat je bedrijfsevenement een grote factor is in de manier waarop mensen naar je bedrijf of merk kijken. Hebben bezoekers het gevoel dat zij serieus genomen worden, dat er naar hen geluisterd wordt of dat zij daadwerkelijk iets nieuws hebben geleerd of gedaan? Dan straalt dat positief af op jouw imago. Andersom werkt het helaas ook: maak je je er met een jantje-van-leiden van af dan zullen de meningen tegenover jouw bedrijf of merk vele malen negatiever zijn. Zorg dus dat jouw bedrijfsevenement professioneel en aantrekkelijk is.

https://eventbase.nu/