De Audi e-tron is door de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) uitgeroepen tot ‘EV van het Jaar 2022’. De elektrische SUV van Audi kreeg de onderscheiding toegekend in de categorie ‘Top segment’. Daarmee won de Audi e-tron deze titel voor het tweede jaar op rij, want vorig jaar verkoos zakelijk rijdend Nederland de e-tron ook al tot winnaar in deze klasse. De ‘EV van het Jaar’ verkiezing en het bijbehorende onderzoek werden door het vierde achtereenvolgende jaar gehouden door de VZR in samenwerking met AutoWeek, Eneco, LeasePlan Nederland en het AD. De vakjury beoordeelde de deelnemende auto’s op zaken als actieradius, laadsnelheid, beschikbaarheid, verkoopaantallen, trekgewicht, consumentenprijs, gebruiksgemak, rijeigenschappen en leasetarief. Private LeaseAudi modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Audi Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp. A1De Audi A1 is sinds 2010 het instapmodel van Audi. De opvolger van de A2 is ontworpen als een stoere strak-getekende stadscoupé die zuinig rijden combineert met sportieve rijeigenschappen. Kenmerkend zijn de strakke schuine lijnen. De Audi A1 is door zijn omvang de meest bescheiden Audi. Rijkwaliteiten en comfort zijn onmiskenbaar Audi. Qua prijsstelling is de A1 niet goedkoop, het is ook wat dat betreft een Audi. Via Audi A1 Private Lease is het mogelijk om al voor een vast bedrag per maand in een nieuwe A1 te rijden. Q2De compacte Q2 is eigenlijk iets te klein om als gezinsauto te dienen. Maar als je hem vooral als luxe tweezitter gebruikt en prijs stelt op een comfortabele hoge zitpositie, dan is het een zeker een goede keuze. Het model bestaat sinds 2016 en is in 2020 aangepast. Qua rijplezier is het een echte Audi dankzij de speciale stuurtechniek en elektronische dempers. De auto reageert directer, naarmate je meer instuurt. Zo kun je stabiel op de snelweg rijden, terwijl de auto ook wendbaar is als je door de stad rijdt. Ook Audi Q2 Private Lease is bezig met een opmars. Het is misschien wel de goedkoopste manier om in een nieuwe Q2 te rijden. A3De derde generatie Audi A3 is het eerste voertuig dat gebruik maakt van het flexibele, modulaire Volkswagen Groep MQB platform. Deze derde generatie Audi A3 heeft een aantal bijzondere, nieuwe kenmerken. Eerst en vooral wordt hier de zogenaamde ‘multi-collision’ rem geïntroduceerd. Dat is een noodsysteem dat de auto bij de eerste impact volledig stillegt en zo verdere aanrijdingen voorkomt. In 2017 ondergaat de A3 een facelift voor zijn 20ste verjaardag. Hiermee wordt het voertuig ook in overeenstemming gebracht met de nieuwe designopvattingen van het huis. Zo verschijnen onder andere de Matrix led koplampen Audi A3 Private Lease is een goede keuze voor iedereen die voordelig in een Audi wil rijden. E-tronDe Audi e-tron is de eerste volledig elektrische auto van Audi; 100% elektrisch, maar ook 100% Audi. Zonder te tanken geniet u van alle facetten die een Audi SUV u te bieden heeft. De Audi e-tron beschikt over twee elektromotoren. Hierdoor is versnellen vanuit stilstand kinderspel. Dankzij de nieuwe quattro elektrische vierwielaandrijving wordt voluit wegrijden gecombineerd met een optimale tractie en dynamiek. Zodra het noodzakelijk is wordt de vierwielaandrijving geactiveerd. Audi e tron Private Lease is een goede keuze voor iedereen die voordelig in een elektrische Audi wil rijden. Uit voorlopige cijfers blijkt dat Audi zijn CO2 vlootemissiedoelstellingen voor de Europese Unie plus Noorwegen en IJsland in 2021 heeft overtroffen. Met een waarde van 122 g/km presteerde de onderneming overtuigend beter ten opzichte van de wettelijk bepaalde doelstelling van 129 g/km. Met dit positieve resultaat heeft Audi een sterke bijdrage geleverd aan de totale vlootwaarde van de Volkswagen Groep, die niet alleen voldeed aan de wettelijke vereisten, maar daar zelfs onder bleef. AudiDe oprichter van Audi was August Horch. Hij begon in 1899 een eigen autobedrijf. Hij was ambitieus en wilde beroemd worden. Hij wilde succevol worden in de autosportwereld. Zijn partners vonden dat geldverspilling en ontsloegen hem. August Horch begon toen opnieuw. August kon hiervoor niet de naam ‘Horch’ gebruiken omdat deze naam al in gebruik was. De zoon van de investeerder kwam de oplossing door Audi voor te stellen, wat de Latijnse vertaling is voor ‘Horch’. Later fuseerde het bedrijf met DKW, Horch en Wanderer onder de naam Auto-Union. De vier ringen van het logo verwijzen naar de vier merken. Na de oorlog kwam de Auto-Union in eerste instantie in handen van Mercedes-Benz. Mercedes aandeelhouders wilden er vanaf waarna Volkswagen het bedrijf overnamen. Dit bleek een goede keuze van Volkswagen. Mercedes had er vanaf dat moment een sterke concurrent bij. |