Voor ieder marketing teams zijn marketing tools onmisbaar. Met marketing tools doe je onderzoek, kun je resultaten meten, risico’s en kansen spotten en nog veel meer. Niet ieder marketingbureau maakt hier goed gebruik van, wat natuurlijk ontzettend zonde is. Je campagnes pakken beter uit, je productiviteit verhoogd en je kun je werk een stuk beter uitwerken. Laten we hier eens dieper op ingaan.

Wat zijn marketing tools

De eerste vraag is natuurlijk wat marketing tools precies zijn. Heb je een marketing gerelateerde opleiding of studie gevolgd? Dan ben je bekend met de traditionele marketing modellen. Maar hoe werk je zo iets uit in de praktijk? Dit ziet er altijd anders uit en dit gaat er heel anders aan toe dan hoe we op school gewend zijn.

Als we kijken naar marketing tools kun je denken aan software pakketten die gebruikt worden door online marketeers om hun bereik, merkbekendheid en leads binnen de doelgroep te vergroten. Het zijn vrijwel altijd online software pakketten en zijn dan ook onmisbaar voor een online marketeer.

Online marketing met een klein budget

Ben je zzp’er of startende ondernemer? Dan is het logisch dat je budget een stuk lager ligt dan dat van een multinational. Toch kun je ook een hoop doen met een klein budget:

– Kijk naar wat je wilt doen en wat voor tools je nodig hebt;

– Zijn er gratis tools waar je een hoop mee kunt doen?;

– Kun je binnen je netwerk nog iets extra’s krijgen of via je klanten?;

– Investeren in een betaalbare tool met veel mogelijkheden. Wat kun je ermee en hoe pas je dit het beste toe voor jouw klanten?

Je data op één plek

Waardevolle data, is data wat overzichtelijk is. Data waarbij je in één oogopslag alles goed kunt zien. een manier om dit te doen is door klantdata verrijken. Hoe je dit doet? Er bestaan verschillende tools en bureaus die je hierbij kunnen helpen. Zo kun je als marketeer geordend aan de slag en kun je de beste campagnes opstellen voor jouw klanten.

Advies en hulp bij het opstellen van campagnes

Een van de beste manieren om campagnes uit te werken en op te stellen is door advies en hulp te vragen aan je netwerk en eventueel een bedrijf zoals Dbf. Door te vragen naar ervaringen kun je een hoop vooronderzoek doen. Verder kun je ook in gesprek gaan met een bedrijf die bepaalde tools aanbiedt of een eventuele werkwijze.

 

 

Advertentie: Adbull B.V. – Linkbuilding prijzen?